Toimintaa

Pohjolan Lääkäripäivät 2024 järjestetään 20.-23.2. ja paikkana on Oulun Musiikkikeskus.

Ohjelma on julkaistu tapahtuman verkkosivuilla www.pohjolanlaakaripaivat.fi ja ilmoittautuminen avataan viikon 47 aikana.

Tiedossa on 30 ohjelmasessiota ja noin 160 luennoitsijaa. Duodecim-symposiumiksi valikoitui teeman mukaisesti Priorisointi terveydenhuollossa.

Käy tutustumassa ohjelmaan ja ilmoittaudu mukaan!

Oulun Duodecim-seuran vuosikokous 11.5.2023

Aika: Torstai 11.5.2023 alkaen klo 17.00

Paikka: Technopolis, Bergen kokoustila, Sepänkatu 20, 90100

Kokouksessa käsitellään pykälän kymmenen (10 §) mukaiset asiat.

Ilmoittautuminen 8.5. mennessä: toimisto@oulunduodecim.fi

Oulun Duodecim-seuran hallitus

Psyykkisen työkyvyn arvio ja riittävän hyvä B-lausunto

- Ei ole oikotietä onneen, mutta voiko edes joitain mutkia suoristaa?

Aika: Tiistai 9.5. klo 16.00 kahvit, klo 16.30–18.30 koulutus

Paikka: Oulun yliopisto, lääketieteellinen tdk, luentosali ilmoitetaan erikseen

Koulutuksen sisältö:

Koulutuksessa tarkastellaan mahdollisuuksia sujuvoittaa B-lausuntojen laatimista. Mitkä ovat välttämättömät asiat? Voiko jotain selvittää lyhyemmin? Milloin voi käyttää uudelleen omia tai muiden tekstejä? Pääpaino koulutuksessa on sairauspoissaoloon liittyvissä lausunnoissa. Lisäksi käydään läpi erilaisia syitä siihen, että B-lausunnolla haettua etuutta ei myönnetäkään. Tämä voi auttaa hahmottamaan, tarvitaanko uusi ”parempi” B-lausunto, vai onko syy aivan jokin muu. Voit ilmoittautumisen yhteydessä esittää aiheeseen liittyviä kysymyksiä tai kuvata erityisen hankalaksi kokemiasi lausunto-ongelmia.  Jos lausuntojen laatiminen on sinulle helppoa ja sujuvaa, tule silti mukaan keskustelemaan ja kertomaan omista hyväksi havaituista toimintatavoista lausuntojen suhteen. Kouluttajana toimii Kelan asiantuntijalääkäri Piia Sankelo.

Kohderyhmä: Psykiatrian aloilla toimivat lääkärit, yleislääkärit ja työterveyslääkärit. Koulutus on maksuton ja tarkoitettu Lääkäriseura Duodecimin jäsenille.  Jos et ole vielä jäsen, niin voit liittyä tästä:

Puheenjohtaja: Psykiatrian erikoislääkäri Erika Jääskeläinen, Väestöterveyden tutkimusyksikkö, Oulun yliopisto

16.00–16.30    Kahvit ja pientä suolaista

16.30–16.35    Tilaisuuden avaus, psykiatrian erikoislääkäri Erika Jääskeläinen, Väestöterveyden tutkimusyksikkö, Oulun yliopisto

16.35–17.15    Psyykkisen työkyvyn arvio ja riittävän hyvä B-lausunto - Ei ole oikotietä onneen, mutta voiko edes joitain mutkia suoristaa? Psykiatrian erikoislääkäri Piia Sankelo, Kela

17.15–17.25    Tauko

17.25–18.30    Tapausesimerkkejä ja yhteistä pohdintaa

18.30                Tilaisuus päättyy

Ilmoittautumiset ja mahdolliset erikoisruokavaliot 2.5.2023 mennessä:

*****************************************************************************************************

HUOM! Oulun Duodecim-seuran vuosikokous 21.3.2023 on peruttu. Uusi ajankohta ilmoitetaan erikseen.

Oulun Duodecim-seuran vuosikokous 21.3.2023

Aika: tiistai 21.3.2023 alkaen klo 17.00

Paikka: Medipoliksen auditorio, Kiviharjuntie 11, Oulu

Kokouksessa käsitellään pykälän 10 (10 §) mukaiset asiat.

Ilmoittautuminen 16.3. mennessä: toimisto@oulunduodecim.fi

Oulun Duodecim-seuran hallitus

*********************************************************************

Pohjolan Lääkäripäivät 21.-24.2.2023

Oulun Musiikkikeskus, Leevi Madetojan katu 1-3, Oulu

Pohjolan Lääkäripäivien 2023 ilmoittautuminen on avattu.

Ilmoittautuminen

Tapahtumaan ilmoittaudutaan sähköisellä ilmoittautumislomakkeella osoitteessa pohjolanlaakaripaivat.fi   tai tästä alta:

Osallistujaksi (lääkäri, lääkäri eläkkeellä, opiskelija) ilmoittautuminen tästä linkistä

Oulun yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan 4.-6. vuosikurssien opiskelijat ovat tervetulleita Kandiluennoille ja niihin voi ilmoittautua tästä.

Osallistumismaksut (alv 0%):

1 pv = 175,00, 2 pv = 230,00 ja 3 pv = 290,00 euroa.

Eläkeläis- ja opiskelija-alennus 50 %.

Osallistumismaksuihin lisätään 8.2. lähtien 30,00 euroa.

Osallistumismaksuun sisältyy naulakkomaksu sekä taukokahvitarjoilut.

Ohjelmakartan löydät täältä